Kytara - část 3. (trocha teorie)

17. února 2009 v 20:11 |  Škola hry na kytaru on-line
Tak, vítejte opět v mé kytarové škole.
Z minula byste měli umět akordy D,A,G,Em a písničku Vedoucí
Dnes se naučíme akordy C,Am a E

Akordy A moll, C dur a E dur mají tu výhodu, že jsou si velice podobné, proto je jednoduché je přehazovat.

Akord A moll vypadá takto:

| | | | 1|
----------
| | 23| |
----------
| | | | | |
----------
EADGHe

Akord E dur je skoro stejný jako A moll jen posuďte sami:

| | | 1| |
----------
| 23| | |
----------
| | | | | |
----------
EADGHe

Stačí jen posunout všechny prsty nahoru o jednu strunu.
No a akord C dur je těžší, takže pokud Vám nepůjde, zkoušejte ho dál, ale klidně trénujte další lekce.

Vypadá takto:

| | | | 1|
----------
| | 2| | |
----------
| 3| | | |
---------- (Je možné držet místo prsteníčku malíček a prsteníček dát na třetí pražec struna E)

Nyní si zkuste tyto cvičení pro procvičení akordů a najděte si finty na zjednodušení:
Varianta č.1. : E,Am,C,Am
Varianta č.2. : Am,E,Em,E

Že jste našli finty na zjednodušení?Pokud ne, zde máte řešení:Prsty na E a Am stačí jen posouvat a při Am -> C stačí jen posunout prsteníček (pořípadě přidat malíček).E a Em se mění též jednoduše, jen ubíráte ukazováček.

Mimochodem, abych Vám nemusel pokaždé říkat, jak brnkat písničku, naučím Vás rytmus a doby či jak se to jmenuje.U kytary mě nikdy moc nebrala teorie, proto se Vám to pokusím říci jednoduše.

Nejčastěji můžete nalézt písničky v čtyřčtvrťovém, tříčtvrťovém nebo dvoučtvrťovém taktu.Podle toho brnkáte.

Když si budete odpočítávat doby (první, druhá, třetí u čtyřčtvrťového ještě čtvrtá, u dvoučtvrťového jen první a druhá)měli byste přijít na to, jak brnkat.Vím že se to z toho nedá pochopit, ale zkuste to nějak.Prostě víme že písnička je v tříčtvrťovém taktu, proto si počítáme první druhá třetí první druhá třetí atd. a dle toho brnkáme.Na první brnkneme, na druhá brnkneme atd.Snad to pochopíte, já prostě nejsem žádný učitel, jen se snažím pomoci.

Nyní jste schopni zahrát téměř všechny ty jednoduché písničky třeba ze žlutého zpěvníku Já písnička.

Když si prostě najdete akordy a budou tam ty, co umíte, můžete písničku zahrát.
Mimochodem pokud se Vám stane, že bude písnička s akordy, kteé neumíte, můžete se pokusit o transpozici.To znamená když máte písničku s akordy F,H a C můžete je všechny zvýšit či snížit o určitý počet. Předpokládám že znáte stupnici CDEFGAHC

Když máte F,H a C, můžete to snížit o dva tóny na D, G a A, které umíte zahrát.Zase to vysvětluju divně, ale prostě to tak nějak funguje.

To bude radši pro dnešek vše.Těším se příště a bude větší oddech.

by Fluppy 2009

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Habala Habala | Web | 1. března 2009 v 18:50 | Reagovat

U toho Éčka máš chybu, oprav si to. :)

Jinak dobrej blog s dobrym nápadem. :) Gratuluju, takovejch blogů moc nenacházim. Jen tak dál :)

2 Fluppy Fluppy | Web | 1. března 2009 v 18:57 | Reagovat

No jo promiň, toho jsem si nevšiml, hned to opravím.

3 Levak Levak | Web | 13. září 2017 v 11:38 | Reagovat

Jaka je nejlepsi skola kytary

4 Jackeline Jackeline | Web | 13. září 2017 v 11:43 | Reagovat

Kytara!!!

5 Levak Levak | Web | 13. září 2017 v 11:44 | Reagovat

Bez kytary to nejde

6 Bart Bart | Web | Včera v 21:04 | Reagovat

To je docel dobry

7 Jackeline Jackeline | Web | Včera v 21:10 | Reagovat

Fakt?